Technology Review

CSL DS51-my new gadget

Gua memang kureng-into sikit la pasal gadget-design ni.
Bagi gua yang penting function. Apa cerita design macam kapal angkasa ultraman taro tapi function fail.

Ni suma pasal gua punya Sony Ericsson J110i buat hal. Gua beli J110i tu Mac 2008…still under warranty tapi malfunction. Boleh ke time tengah buat call/sms tiba-tiba network tak ada. Angin betul gua. Satu pantang gua bila angin satu badan…kalau gua tak musnahkan benda yang gua angin tu, gua akan cool abis. 2 pilihan jer. J110i gua tu nyaris gua hempaskan petang raya ke-6. Tapi mengenangkan gua masih berada di bulan kemenangan…gua sabar…cool tak jadi hempas. So gua decide beli baru jer.

Memandangkan gua dah banyak juga berhabis raya hari tu, budget untuk new gadget ni pun ciput je. Semalam dengan semangat yang berkobar-kobar gua ajak ustad (anak murid gua) survey replacement gadget kat Mines.  Ustad suggest Nokia & Sony Ericsson. Nokia ni memang gua tak bole masyuk dari dulu. Tak tau kenapa. Pada hal Nokia user punya la ramai kat Malaysia ni. Actually gua memang dah aim Motorola. Kalau Motorola tak bole blah baru gua angkat Sony Ericsson.  Kalau kat Mines ni gua suka layan kedai SB Communication. Service ok & new set semua ori. Gua tanya mamat sales tu yang dual sim nya model. Dia tunjuk a few CSL models. CSL ni gua dah aim sebelum puasa lagi. Design dia biasa-biasa je tapi function dual sim tu yang buat perasaan gua tak tentu arah. Gua ada 2 simcard. Setiap kali gua nak switch service, gua kena off phone gua then tukar sim. Tak praktikal langsung. Ada yang suggest gua pakai 2 phone. Ni lagi kelakar bagi gua. Takkan poket gua kiri kanan isi phone…dah macam koboi. Mamat sales tu suggest 3 model CSL. Model yang gua survey sebelum puasa tu lepas habis ayat pun still lari budget. Dia suggest gua angkat model DS51. Mamat sales tu bagi tau model ni baru launch sempena Merdeka. Harga memang over budget tapi selepas gua dan ustad keluarkan ayat-ayat berbisa kita org, akhirnya gua dapat gadget baru gua.

Technology Review : CSL DS51

Leave a Reply

